Wednesday 31 October 2012

ABM


BINTANG

Bintang ini saya gunakan sebagai bahan motivasi murid dalam PnP.. Setiap bintang mewakili markah2 yang berlainan. Markah paling tinggi ialah 3 dan rendah adalah 1. Selepas murid selesai menjawab mana2 soalan yang saya ajukan, mereka akan diberi markah mengikut ketepatan jawapan yang diberi. Syukur, kaedah ini telah menarik minat murid dalam PnP. Mereka sangat seronok dan terlibat aktif dalam PnP.. Moga semua dapat idea baru dari apa yg saya kongsikan.. TQ.


MODEL JAM

Model jam ini lebih sinonim dengan tunjuk arah.. Saya menggunakan model ini untuk menerangkan pada murid tentang arah. Lebih2 lagi dalam subjek PJ.. Cikgu PJ kdg2 sukar untuk menunjukkan arah pergerakan kepada murid. Tahap kefahaman murid berbeza-beza. Kita harus faham apa kehendak murid.. Dengan ini, saya dapat merasakan model ini sgt2 membantu saya dalam memberi arahan kepada murid. Hanya utk perkongsiaan.. TQ.

No comments:

Post a Comment